Wanneer je jouw website goed wilt laten ranken, dan moet de website goed optimaliseren voor de zoekmachines. Google gebruikt honderden factoren om de rankings te bepalen. Deze factoren verdelen we onder in drie onderdelen, namelijk de autoriteit, de content en de techniek van de website. Tijdens het optimaliseren van de website moet je dus rekening houden met al deze aspecten. Sommige onderdelen zijn lastig, anderen kosten weer veel tijd. Linkbuilding is bijvoorbeeld iets wat veel tijd in beslag neemt.
Wat is linkbuilding?
Linkbuilding is het actief verzamelen van backlinks naar een website. Google zit een website met veel backlinks namelijk als een autoraire pagina. Echter moeten de backlinks natuurlijk wel van relevante en waardevolle domeinen komen. Een backlink van een nieuwswebsite geeft bijvoorbeeld veel meer waarde als een website van een simpele startpagina. Het is belangrijk dat linkbuilding handmatig gebeurd, want Google merkt het snel wanneer je zomaar linkjes inkoopt. Er is dan ook een kans dat je website gestrafd wordt en niet meer rankt op bepaalde termen.
White label linkbuilding
Omdat linkbuilding veel tijd en moeite kost, besteden veel partijen het uit. Het uitbesteden aan een linkbuildingbureau heeft dan ook verschillende voordelen. Zo hebben ze een groter netwerk aan websites en partners waardoor ze sneller en beter backlinks kunnen krijgen en kan jij je focussen op andere taken. Wanneer je een partner zoekt, dan is het handig om te kiezen voor white label linkbuilding. Wanneer een bureau dit aanbiedt, zullen ze alle rapportages in jouw stijl maken. Op deze manier komt jouw eindklant er niet achter dat jij het werk niet zelf doet. Zo kan je het eenvoudig voor een hogere prijs doorverkopen. Meer hierover weten? Neem dan contact op met de ReputatieFabriek!