Kennismaking met de beroepsaansprakelijkheidsverzekering

Hoe goed je ook je job uitoefent, het spreekt voor zich dat in de praktijk altijd het risico bestaat dat je tegen een bepaald probleem aanloopt. Een kleine fout kan ook de beste vakman overkomen, maar de gevolgen er van zijn vaak niet te overzien. Gelukkig is het mogelijk om deze beroepsrisico’s te laten dekken. Dit kan gebeuren door het afsluiten van een zogenaamde beroepsaansprakelijkheidsverzekering. Een dergelijke verzekering is in het bijzonder in het leven geroepen omdat ze de aansprakelijkheid ten gevolge van beroepsfouten weet in te dekken. Ben jij ook benieuwd naar wat deze verzekering allemaal voor moois voor jou in petto heeft? Verdiep je dan vooral even in de onderstaande informatie!

            Wat is de beroepsaansprakelijkheidsverzekering precies?

De beroepsaansprakelijkheidsverzekering is een verzekering die er dus voor zorgt dat bepaalde risico’s met betrekking tot het uitvoeren van je job kunnen worden verzekerd . Het is belangrijk om er rekening mee te houden dat dit niet geldt voor alle risico’s. Het is in de praktijk dan ook zeer belangrijk om altijd na te gaan welke schade er wel en welke er vooral niet is verzekerd . Dit is vooral afhankelijk van de oorzaak van de schade. Deze kan immers het gevolg zijn van:

  • Nalatigheid;
  • Een vergissing;
  • Verzuim;
  • Een onjuiste advisering;
  • Verkeerd handelen;

De aansprakelijkheid wordt in de praktijk ook steeds afgemeten aan de hand van de normen van de beroepsgroep. Als maatstelling van de norm wordt er gekeken naar hoe een andere uitvoerder van het beroep in kwestie een bepaalde werkzaamheid zou hebben aangepakt. Het moet daarbij uiteraard gaan om een derde partij die over voldoende deskundigheid beschikt om de werkzaamheden in kwestie op een optimale wijze uit te voeren. Op deze manier kan de verzekeraar onder meer bepalen bij tussenkomst van de beroepsaansprakelijkheidsverzekering of er al dan niet sprake was van bijvoorbeeld nalatigheid of onjuist handelen van de uitvoerder van het beroep in kwestie.

            Waarom een beroepsaansprakelijkheidsverzekering afsluiten?

Het moet gezegd dat de risico’s waar bedrijven of professionelen vandaag de dag mee geconfronteerd kunnen worden door de jaren heen sterk zijn toegenomen. Dit is niet alleen het gevolg van het aangeboden worden van steeds complexere opdrachten, daarnaast ligt ook de sterk toegenomen concurrentie binnen menig aantal sectoren hiervan aan de basis.

Er zijn in de praktijk tal van verschillende voorbeelden aan te geven van dergelijke risico’s. Denk hierbij niet alleen aan verkeerde adviezen, maar ook aan het verstrekken van niet correcte of bijvoorbeeld onvolledige informatie. Ook de schending van mogelijke eigendomsrechten is een belangrijk aandachtspunt waar in de praktijk rekening mee moet worden gehouden. Ook bij een dergelijke schending is het mogelijk voor de beroepsaansprakelijkheidsverzekering om tussen beiden te komen. Voor al deze risico’s geldt dat ze in de praktijk zeer verregaande gevolgen kunnen hebben. Dit overigens niet alleen op juridisch, maar ook zeker op financieel vlak. Het hoeft dan ook niet te worden benadrukt dat ze een zeer aanzienlijk gevaar kunnen vormen voor de continuïteit van de onderneming.

            Wanneer moet je een beroepsaansprakelijkheidsverzekering afsluiten?

Het afsluiten van een beroepsaansprakelijkheidsverzekering is lang niet altijd vrijblijvend. Je dient er in de praktijk dan ook rekening mee te houden dat er hiervoor vanuit bijvoorbeeld de opdrachtgever een verplichting voor kan gelden. Deze verplichting kan eveneens worden opgelegd door de overheid, bijvoorbeeld op het ogenblik dat er een bepaalde opdracht wordt uitbesteed aan een vakman. Ook in andere situaties kan het afsluiten van deze verzekering een absolute must zijn. Denk hierbij onder meer aan de volgende:

  • Ze wordt gesteld als voorwaarde voor lidmaatschap van een branche- of beroepsvereniging;
  • Ze kan worden verplicht gesteld door een bepaalde wetgeving;
  • Wanneer de algemene voorwaarden niet afdoende bescherming bieden;
  • Voor professionelen die hun vermogen willen verzekeren tegen beroepsfouten;

Bovenstaand overzicht maakt in de praktijk duidelijk dat er heel wat verschillende redenen kunnen bestaan om de keuze te maken om een beroepsaansprakelijkheidsverzekering af te sluiten. Bij het aanvragen van een dergelijke verzekering bestaan er overigens ook een aantal niet onbelangrijke aandachtspunten waar je bij stil zal willen blijven staan. Om welke aandachtspunten het dan exact gaat ontdek je met de onderstaande informatie.

ZZP’er? Sluit dan een speciale beroepsaansprakelijkheidsverzekering ZZP af!

            Waar rekening mee houden bij het afsluiten van deze verzekering?

Bij het afsluiten van een beroepsaansprakelijkheidsverzekering zal je dus in de praktijk steeds aandacht willen besteden aan belangrijke aandachtspunten. In eerste instantie dient er bijvoorbeeld stil te worden gestaan bij de hoogte van de uitkering die je kan ontvangen. Dit is een zeer belangrijke factor. Veel mensen die van plan zijn om een beroepsaansprakelijkheidsverzekering af te sluiten besteden daarbij in eerste instantie hoofdzakelijk aandacht aan de premie die ze moeten betalen. Deze premie wordt echter concreet bepaald door de hoogte van de verzekerde uitkering. Des te hoger deze ligt, des te duurder dus de verzekering wordt.

Een optimale verzekerde waarde is in de praktijk ongelofelijk belangrijk. De schadeclaims waar je mee kan worden geconfronteerd bij beroepsaansprakelijkheid kunnen immers ongelofelijk hoog liggen. Je zal er dus absoluut zeker van willen zijn dat je verzekering deze claims op de meest optimale wijze weet in te dekken. Andere belangrijke aandachtspunten waar je zeker bij stil zal willen blijven staan zijn onder meer degene die hieronder staan aangegeven:

  1. Het eventueel meeverzekeren van een dubbele jaarlimiet;
  2. Het al dan niet meeverzekeren van de bedrijfsaansprakelijkheid;
  3. De zogenaamde inloopdekking;

Voor de inloopdekking geldt dat ze voorkomt dat je nog aansprakelijk kan worden gesteld voor activiteiten die in het verleden plaats hebben gevonden. Steeds meer bedrijven kiezen er dan ook voor om deze dekking op te laten nemen in hun verzekering. Dat kan zeker en vast interessant zijn, alleen moet je er wel rekening mee houden dat er hier een behoorlijke extra premie aan kan verbonden zijn. Het is dan ook aan jou om te bepalen of je deze extra premie wel of niet wil ophoesten. De mate waarin je al dan niet bereid bent om dat te doen is uiteraard ook voor een groot deel afhankelijk van de beroepsrisico’s waar je in de praktijk mee wordt geconfronteerd. Hoe dan ook moet je hier zeker even goed over nadenken.

Je telefoonservice uitbesteden doe je zo

Je wilt natuurlijk altijd bereikbaar zijn voor klanten. Dat kan! Het volgende idee kan wel eens een oplossing zijn voor jou, namelijk: telefoonservice uitbesteden. Wanneer je jouw telefoonservice uitbesteedt ben jij nooit meer onbereikbaar voor klanten. Ervaren telefonistes staan klaar en staan jouw klanten klantgericht te woord. Verhoog je kwaliteit naar klanten toe en verlaag tegelijkertijd je kosten. Er zijn spoedgevallen, niet zo dringende belletjes of belletjes die zelfs niet nodig zijn. Al deze telefoontjes moeten wel opgenomen en behandeld worden, anders worden klanten ontevreden. Met een professionele telefoondienst ben jij optimaal bereikbaar voor klanten!

Behoefte aan service

Telefoonservice uitbesteden is natuurlijk een ruim begrip, maar wat wordt daar eigenlijk onder verstaan? Wat belangrijk is bij een goede telefoonservice is professionaliteit van medewerkers, ook ervaring wordt als een must gezien. Het is natuurlijk ook van belang dat de medewerkers van de telefoonservice jouw bedrijf kennen. Je kan een telefoonservice voor verschillende dingen inschakelen, namelijk: het beantwoorden van vragen, het noteren van gegevens en het plannen van afspraken. Telefoonservice uitbesteden is makkelijk en flexibel. Of je nou op vakantie gaat of altijd druk bent, de telefoonservice staat altijd voor je klaar. Maak gebruik van een telefoonservice en ervaar zelf hoeveel tijd en kosten het bespaart.

Besteed je telefoonservice uit aan SecretariA en je bent volledig ontzorgd!

Mis nooit meer omzet

Telefoonservice uitbesteden – De service moet jouw klant behandelen als de hare. Een klant is belangrijk en zeker voor een organisatie. Wanneer je een klant misloopt heeft dat natuurlijk gevolgen. Je loopt namelijk omzet mis. Door een vriendelijke telefoonstem kan je dit voorkomen. Door een vriendelijke stem mis je nooit een klant en loop je dus ook geen omzet mis. Een meedenkend, persoonlijk en representatief team van een telefoonservice is onbetaalbaar.

Direct afhandelen

Waarom telefoonservice uitbesteden? Er zal verteld worden waarom. Een klant telefonisch te woord staan is best moeilijk en lukt niet altijd. Met een goede telefoonservice lukt dat natuurlijk wel, want deze mensen zijn getraind en gespecialiseerd. Het scheelt een hele hoop werk wanneer telefoontjes direct afgehandeld kunnen worden. Hierbij moet je denken aan het oplossen van een melding, het beantwoorden van inhoudelijke vragen en het delen van informatie. Wil je het echt goed doen, schakel dan de hulp in van een antwoordservice.

En zeg nou zelf een telefoonservice 24/7 is toch super makkelijk, in ieder geval wel voor jouw klanten.

Telefoonservice uitbesteden voor een beter imago

De beste telefoonservice is makkelijk te vinden. Zoek naar een bedrijf dat veel ervaring heeft en 100% bereikbaar is. Als het bedrijf niet bereikbaar is, hoe kan het dan bereikbaar zijn voor jouw klanten. Je telefoonservice bepaalt dan ook voor een groot deel je imago. Het is erg handig om voor jezelf na te gaan welke telefoonservice het beste past bij je bedrijf. Een telefoongesprek is namelijk het visitekaartje voor je bedrijf, het moet daarom extra goed zijn. Een ideale oplossing is het, telefoonservice uitbesteden. Een oplossing binnen handbereik. Als ondernemer wil je geen niet urgente telefoontjes opnemen, want dat is zonde van je tijd. Kies daarom voor de beste oplossing en besteedt de service uit.

Draadloos alarmsysteem

De beveiliging van uw woning zou de allereerste prioriteit moeten zijn. U wilt tenslotte graag dat uw woning veilig is. Daarom is het verstandig om te investeren in een alarminstallatie. Tegenwoordig kost het geen duizenden euro’s meer om uw woning van een alarm te voorzien. Er zijn al speciale startpakketten vanaf een paar tientjes. Die kunt u vervolgens zelf uitbreiden met extra sensoren. Daar komt nog eens bij dat de meeste systemen tegenwoordig draadloos zijn. U hoeft bij een draadloos alarmsysteem dus geen kabels door uw woning te trekken. Dit is iets waar veel woningeigenaren bang voor zijn. Gelukkig hoeft dit niet meer want een alarminstallatie kan u simpelweg met batterijen zelf installeren. De slimme systemen zijn zelfs voorzien van een bijbehorende app op uw smartphone. Via de app kan u zien hoe vol de accu van uw alarminstallatie nog is en wanneer het de hoogste tijd wordt om de batterij weer op te laden. Kortom er zijn geen excuses meer om niet te investeren in de veiligheid in uw eigen woning.

Instaleer uw alarminstallatie zelf met plug & play

Op basis van plug & play is het zelfs mogelijk om eenvoudig zelf uw alarminstallatie te installeren. U hoeft dus geen ICT expert meer te zijn om uw woning te beveiligen. Samen zorgen we ervoor dat uw woning beveiligd wordt met de beste apparatuur op basis van plug & play. Zo zorgt u ervoor dat uw woning 100% veilig is en niemand meer om uw woning heen kan zonder opgemerkt te worden. Investeer vandaag nog in een draadloos alarmsysteem en maak uw woning veiliger.

Bedrijfsfraude

Bedrijfsfraude blijft helaas een groot probleem in Nederland. Natuurlijk is het belangrijk dat je als bedrijf hier ook echt stappen tegen gaat ondernemen. Wij helpen je graag om dit te realiseren. Zelfs als je alleen nog maar een vermoeden hebt van de fraude kunnen we je helpen. We kunnen je helpen om op papier te krijgen wat er precies mis is en wie de schuldige is. Doordat we officieel erkend zijn als recherchebureau kunnen we de bedrijfsfraude zelfs officieel aantonen voor de wet. We kunnen een verslag maken met officiële bewijslasten die je mag gebruiken in de rechtbank. Samen zorgen we ervoor dat je bedrijf schoongemaakt wordt en de fraudeurs verwijderd. Dit doen we met passie voor je zaak. We zorgen er altijd voor dat er uitgebreid de aandacht is voor jullie zaak. Dit is het verschil tussen een privé detective en de politie. Daarbij hoef je voor ons geen bewijzen te verzamelen, maar gaan we zelf uitzoeken of er spraken is van bedrijfsfraude.

Huurfraude van grote omvang in Nederland

Door de huizencrisis is de huurfraude helaas van een grote omvang in Nederland. In ons land worden er steeds meer woningen illegaal onderverhuurd. Er woont daardoor iemand anders in je woning, dan op papier staat. Ons advies is om direct hiermee aan de slag te gaan. We helpen graag om huurfraude op snelle sprong op te sporen en de daders op te pakken. Zo voorkom je dat er nog langer misbruik gemaakt wordt van de woning die je verhuurt. Neem gerust contact met ons op als je huurfraude wil stoppen.